Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Decyzje środowiskowe” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Decyzje środowiskowe

Artykuł

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Pruszcz Gdański
Referat Gospodarki Komunalnej
ul. Zakątek 1, 83-000 Juszkowo
Numer pokoju: 120


W dniach:

poniedziałek, wtorek, piątek w godzinach: 7:30 - 15:30
środa w godzinach: 9:00 do 17:00


Numer telefonu:
58 692-94-57

 

Wymagane dokumenty:

1.    Wniosek o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach;

2.      w przypadku przedsięwzięć mogących potencjalnie znacząco oddziaływać na środowisko - kartę informacyjną przedsięwzięcia (w formie pisemnej oraz na informatycznym nośniku danych z jej zapisem w formie elektronicznej w liczbie odpowiednio po cztery egzemplarze), przygotowaną zgodnie z art. 62a ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020r., poz. 283 ze zm.) zawierającą podstawowe informacje o planowanym przedsięwzięciu, umożliwiające analizę kryteriów uwzględnianych przy badaniu potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko;

3.      w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko - raport o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku gdy wnioskodawca wystąpił o ustalenie zakresu raportu w trybie art. 69 - kartę informacyjną przedsięwzięcia;

4.       poświadczoną przez właściwy organ kopię mapy ewidencyjnej, w postaci papierowej lub elektronicznej, obejmującej przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz przewidywany obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie;

5.      mapę, w postaci papierowej oraz elektronicznej, w skali zapewniającej czytelność przedstawionych danych z zaznaczonym przewidywanym terenem, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz z zaznaczonym przewidywanym obszarem, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie, wraz z wyznaczoną odległością, o której mowa w art. 74 ust. 3a pkt 1; w przypadku przedsięwzięć innych niż wymienione w art. 74  pkt 4 mapę sporządza się na podkładzie wykonanym na podstawie kopii mapy ewidencyjnej, o której mowa w pkt 4;

6.      w przypadku przedsięwzięć wymagających koncesji lub decyzji, o których mowa w art. 72 ust. 1 pkt 4-5 ww ustawy, prowadzonych w granicach przestrzeni niestanowiącej części składowej nieruchomości gruntowej, oraz przedsięwzięć dotyczących urządzeń piętrzących I, II i III klasy budowli, inwestycji w zakresie terminalu oraz strategicznej inwestycji w sektorze naftowym, zamiast kopii mapy, o której mowa w pkt  - mapę przedstawiającą dane sytuacyjne i wysokościowe, sporządzoną w skali umożliwiającej szczegółowe przedstawienie przebiegu granic terenu, którego dotyczy wniosek, oraz obejmującą obszar, o którym mowa w art. 74 ust. 3a zdanie drugie;

7.      wypis z rejestru gruntów lub inny dokument, w postaci papierowej lub elektronicznej, wydany przez organ prowadzący ewidencję gruntów i budynków, pozwalający na ustalenie stron postępowania, zawierający co najmniej numer działki ewidencyjnej oraz, o ile zostały ujawnione: numer jej księgi wieczystej, imię i nazwisko albo nazwę oraz adres podmiotu ewidencyjnego, obejmujący przewidywany teren, na którym będzie realizowane przedsięwzięcie, oraz obejmujący obszar, na który będzie oddziaływać przedsięwzięcie w wariancie zaproponowanym przez wnioskodawcę;

8.      w przypadku przedsięwzięć wymagających decyzji, o której mowa w art. 72 ust. 1 pkt 10, wykaz działek przewidzianych do prowadzenia prac przygotowawczych polegających na wycince drzew i krzewów, o ile prace takie przewidziane są do realizacji;

9.      analizę kosztów i korzyści, o której mowa w art. 10a ust. 1 ustawy z dnia 10 kwietnia 1997 r. - Prawo energetyczne (Dz. U. z 2019 r. poz. 755, z późn. zm.5);

10.   pełnomocnictwo w oryginale lub jego urzędowo poświadczony odpis, jeśli Wnioskodawca działa przez pełnomocnika;

11.   dowód uiszczenia opłaty skarbowej na rachunek organu.

Jeżeli liczba stron postępowania w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach przekracza 10, nie wymaga się dołączenia dokumentu, o którym mowa w pkt 7. W razie wątpliwości organ może wezwać inwestora do dołączenia dokumentu, o którym mowa w pkt 7, w zakresie niezbędnym do wykazania, że liczba stron postępowania przekracza 10.

 

Sposób załatwienia sprawy:

·  weryfikacja kompletności złożonych dokumentów,

·  ustalenie stron postępowania,

· wystąpienie do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pruszczu Gdańskim, Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku, organu właściwego w sprawie ocen wodnoprawnych  i fakultatywnie do Marszałka Województwa Pomorskiego o opinię co do potrzeby przeprowadzenia oceny oddziaływania przedsięwzięcia na środowisko, a w przypadku stwierdzenia takiej potrzeby, co do zakresu raportu o oddziaływaniu przedsięwzięcia na środowisko zgodnie z art. art. 64 ust. 1 pkt 1) i 2) ww ustawy z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (Dz. U. z 2020r., poz. 283 ze zm.),

·  po uzyskaniu stosownych opinii, wydanie postanowienia nakładającego obowiązek przeprowadzenia oceny oddziaływania na środowisko dla planowanego przedsięwzięcia z jednoczesnym określeniem zakresu raportu,

· w przypadku przedsięwzięć mogących zawsze znacząco oddziaływać na środowisko wystąpienie, zgodnie z art. 77 ust. 1 pkt 1 i 2) ww. ustawy do Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Pruszczu Gdańskim i Marszałka Województwa Pomorskiego o opinię oraz do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Gdańsku i organu właściwego w sprawie ocen wodnoprawnych o uzgodnienie warunków realizacji przedsięwzięcia,

·  w przypadku przedsięwzięć wymagających udziału społeczeństwa, organ właściwy bez zbędnej zwłoki podaje do publicznej wiadomości informację o prowadzonym postępowaniu w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, możliwości zapoznania się z dokumentacją sprawy oraz o możliwości składania wniosków i uwag wskazując jednocześnie 30-dniowy termin ich składania.

· zgodnie z art. 85 ust. 3 ww. ustawy podanie do publicznej wiadomości informacji o wydanej decyzji i o możliwości zapoznania się z jej treścią oraz dokumentacją sprawy, w tym uzgodnieniem dokonanym z Regionalnym Dyrektorem Ochrony Środowiska w Gdańsku, organu właściwego w sprawie oceny wodnoprawnej  oraz opinią Marszałka Województwa Pomorskiego oraz organu, o którym mowa w art. 78 wyżej cytowanej ustawy.

 

Opłaty:

·        wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach: 205 zł

·        przeniesienie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację przedsięwzięcia na rzecz innej osoby: 105 zł

·        Udzielenie pełnomocnictwa (zgodnie z ustawą z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej – t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1000.: załącznik „Wykaz
przedmiotów opłaty skarbowej, stawki tej opłaty oraz zwolnienia” – część IV): 17 zł


Organem podatkowym właściwym w sprawach opłaty skarbowej jest Wójt Gminy Pruszcz Gdański.


Bank Spółdzielczy w Pruszczu Gdańskim:

nr konta 94 8335 0003 0116 5885 2000 0001

 

Czas załatwienia sprawy:

Termin wydania decyzji zgodnie z Kodeksem postępowania administracyjnego do 1 miesiąca a w sprawach szczególnie skomplikowanych

do 2 miesięcy z zastrzeżeniem art. 35 § 5 Kpa, na podstawie którego do terminów załatwienia sprawy nie wlicza się terminów przewidzianych w przepisach prawa do dokonania określonych czynności, okresów zawieszenia postępowania, okresów trwania mediacji oraz okresów opóźnień, spowodowanych z winy strony albo z przyczyn niezależnych od organu.

Tryb odwoławczy:

Odwołanie od decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wydanej przez Wójta Gminy Pruszcz Gdański przysługuje do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Gdańsku za jego pośrednictwem, w terminie 14 dni od daty jej otrzymania.

Podstawa prawna:

·        Ustawa z dnia 3 października 2008r. o udostępnieniu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz ocenach oddziaływania na środowisko (U. z 2020r., poz.283 ze zm. - art. 59 - 87).

·        Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 września 2019r. w sprawie przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko (t.j. Dz. U. z 2019r., poz. 1839).

·        Ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz.U. z 2020 r. poz. 256)

·        Ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz.U. z 2019 r. poz. 1000 z późn. zm.)

dodatkowe informacje:

Wszystkie strony lub uczestnicy na prawach strony, które wyrażą chęć zapoznania się z dokumentami zgromadzonymi w danej sprawie proszone są o wcześniejszy kontakt telefoniczny lub mailowy.

 

Druki do pobrania:

Wniosek.pdf

Wniosek.doc

Klauzula informacyjna

 

 

Magdalena Bielicka
Kultura Sport Opieka Społeczna Straż

KulturaSportOpieka społecznaStraż gminna

Pruszcz Gdański - Herb
Gmina Pruszcz Gdański

ul. Zakątek 1

83-000 Juszkowo

Tel.: 58 692 94 00

E-mail: sekretariat@pruszczgdanski.pl

NIP: 5932140699

Godziny pracy urzędu

Poniedziałek 7.30 - 15.30

Wtorek 7.30 - 15.30

Środa 9.00 - 17.00

Czwartek 7.30 - 15.30 DZIEŃ WEWNĘTRZNY
INTERESANCI NIE SĄ PRZYJMOWANI

Piątek 7.30 - 15.30

Statystyki on-line
Licznik odwiedzin:7 717 877
Dzisiaj:727
Gości on-line:16
Twoje IP:3.136.22.50
Film promocyjny
Newsletter
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.