Wróć na początek strony Alt+0
Przejdź do wyszukiwarki Alt+1
Przejdź do treści głównej Alt+2
Przejdź do danych kontaktowych Alt+3
Przejdź do menu górnego Alt+4
Przejdź do menu prawego Alt+6
Przejdź do menu dolnego Alt+7
Przejdź do menu bocznego Alt+8
Przejdź do mapy serwisu Alt+9
Poleć stronę

Zapraszam do obejrzenia strony „Zgromadzenia” 

Zabezpieczenie przed robotami. Przepisz co drugi znak, zaczynając od pierwszego.

Pola oznaczone * są wymagane.

Zgromadzenia

Artykuł

Miejsce załatwienia sprawy:

Urząd Gminy Pruszcz Gdański
Referat Spraw Obywatelskich
ul. Zakątek 1, 83-000 Juszkowo
Numer pokoju: 033


W dniach:

poniedziałek, wtorek, piątek w godzinach: 7:30 - 15:30
środa w godzinach: 9:00 do 17:00


Numer telefonu:
58 692-94-72

 

Wymagane dokumenty:

Druk zawiadomienia dostępny jest w pokoju nr 033 (parter) lub do pobrania, link poniżej w pozycji druki.

 Zawiadomienie powinno zawierać następujące dane:
1) imię i nazwisko organizatora zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim, a w przypadku gdy organizatorem zgromadzenia jest osoba prawna lub inna organizacja – jej nazwę i adres siedziby oraz imię i nazwisko osoby wnoszącej zawiadomienie w imieniu organizatora zgromadzenia, jej numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z tą osobą;
2) imię i nazwisko przewodniczącego zgromadzenia, jego numer PESEL albo rodzaj i numer dokumentu tożsamości w przypadku osoby nieposiadającej numeru PESEL, adres do korespondencji, adres poczty elektronicznej i numer telefonu umożliwiające kontakt z nim;
3) cel zgromadzenia, w tym wskazanie spraw publicznych, których ma dotyczyć zgromadzenie;
4) datę, godzinę i miejsce rozpoczęcia zgromadzenia, przewidywany czas trwania, przewidywaną liczbę uczestników oraz ewentualną trasę przejścia ze wskazaniem miejsca zakończenia zgromadzenia;
5) informację o środkach służących zapewnieniu pokojowego przebiegu zgromadzenia, o ile organizator zgromadzenia je zaplanował.
Do zawiadomienia o zamiarze zorganizowania zgromadzenia dołącza się:
1) pisemną zgodę na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia;
2) zdjęcie organizatora zgromadzenia albo przewodniczącego zgromadzenia w przypadku jego wyznaczenia.

Procedura składania wniosku przez Internet:

W przypadku złożenia zawiadomienia za pomocą środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu art. 2 pkt. 5 Ustawy z dnia 18.07.2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną zwanych dalej „środkami komunikacji elektronicznej” zamiast pisemnej zgody na przyjęcie obowiązków przewodniczącego zgromadzenia można dołączyć elektroniczną kopię tego dokumentu.

Sposób załatwienia sprawy:

O planowanym zgromadzeniu organ Gminy powiadamia właściwego Komendanta Powiatowego  Policji  oraz inne organy wymienione w ustawie.

Opłaty:

brak

Czas załatwienia sprawy:

Niezwłocznie, po dokonaniu weryfikacji dokumentów

Tryb odwoławczy:

w przypadku wydania decyzji o zakazie zgromadzenia udostępnia się ją niezwłocznie na stronie podmiotowej w Biuletynie Informacji Publicznej i przekazuje organizatorowi zgromadzenia za pomocą środków komunikacji elektronicznej wraz z informacją o jej udostępnieniu.
- Odwołanie od decyzji o zakazie zgromadzenia wnosi się bezpośrednio do sądu okręgowego właściwego ze względu na siedzibę organu gminy w terminie 24 godzin od jej udostępnienia w Biuletynie Informacji Publicznej. Wniesienie odwołania nie wstrzymuje wykonania decyzji o zakazie zgromadzenia.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 24 lipca 2015r. Prawo o zgromadzeniach.

Kodeks Postępowania Administracyjnego

Dodatkowe informacje:

Organizator zgromadzenia zawiadamia organ gminy o zamiarze zorganizowania zgromadzenia w taki sposób, aby wiadomość dotarła do organu nie wcześniej niż na 30 dni i nie później niż na 6 dni przed planowaną datą zgromadzenia.

 Postępowanie uproszczone w sprawach zgromadzeń:

W przypadku gdy organizator zgromadzenia uzna, że planowane zgromadzenie nie będzie powodować utrudnień w ruchu drogowym, a w szczególności powodować zmiany w jego organizacji, do organizacji takiego zgromadzenia organizator może zastosować przepisy dot. postępowań uproszczonych w sprawach zgromadzeń. O zamiarze zorganizowania takiego zgromadzenia organizator  zawiadamia nie wcześniej niż na 30 dni i nie później, niż na 2 dni przed planowaną datą zgromadzenia:

Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Gdańsku, tel. 58 30 77 204, 58 30 23 232, 58 30 58 968,fax. 58 346 24 76, 58 305 79 79, telefon alarmowy bezpłatny: 987, e-mail: centrum@gdansk.uw.gov.pl (art. 21-26 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. Prawo o zgromadzeniach.

 

Zgromadzenia spontaniczne:

Zgromadzenie spontaniczne może zostać rozwiązane na podstawie art. 28 Ustawy z dnia 24.07.2015 r. Prawo o zgromadzeniach przez funkcjonariusza kierującego działaniami Policji, jeżeli:

Jego przebieg zagraża życiu lub zdrowiu ludzi albo mieniu w znacznych rozmiarach;

jego przebieg powoduje poważne zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku publicznego;

powoduje istotne zagrożenie bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego na drogach publicznych;

jego przebieg narusza przepisy niniejszej ustawy albo przepisy karne;

zakłóca przebieg zgromadzenia organizowanego w trybie przepisów rozdziału 2, 3 lub 3a.

Rozwiązanie zgromadzenia spontanicznego na powyższej podstawie następuje przez wydanie decyzji ustnej podlegającej natychmiastowemu wykonaniu, poprzedzonej dwukrotnym ostrzeżeniem uczestników zgromadzenia spontanicznego o możliwości jego rozwiązania, a następnie ogłoszonej publicznie uczestnikom tego zgromadzenia.

 

Druki do pobrania:

Wniosek

Klauzula informacyjna

 

Magdalena Bielicka
Kultura Sport Opieka Społeczna Straż

KulturaSportOpieka społecznaStraż gminna

Pruszcz Gdański - Herb
Gmina Pruszcz Gdański

ul. Zakątek 1

83-000 Juszkowo

Tel.: 58 692 94 00

E-mail: sekretariat@pruszczgdanski.pl

NIP: 5932140699

Godziny pracy urzędu

Poniedziałek 7.30 - 15.30

Wtorek 7.30 - 15.30

Środa 9.00 - 17.00

Czwartek 7.30 - 15.30 DZIEŃ WEWNĘTRZNY
INTERESANCI NIE SĄ PRZYJMOWANI

Piątek 7.30 - 15.30

Statystyki on-line
Licznik odwiedzin:7 720 251
Dzisiaj:1353
Gości on-line:18
Twoje IP:18.117.74.44
Film promocyjny
Newsletter
Niniejszy serwis internetowy stosuje pliki cookies (tzw. ciasteczka). Informacja na temat celu ich przechowywania i sposobu zarządzania znajduje się w Polityce prywatności. Jeżeli nie wyrażasz zgody na zapisywanie informacji zawartych w plikach cookies - zmień ustawienia swojej przeglądarki.